سعر تذكرة حفل عمرو دياب في مارينا يصل الى 500جنيه

يحيي الفنان عمرو دياب مساء الجمعة حفله السنوي فى “جولف بورتو مارينا” بالساحل الشمالى حيث يغني دياب أغاني أحدث ألبوماته "وياه" .
وعلي الرغم من الإجراءات والتحضيرات العديدة التي اتخذها القائمون على الحفل لتفادى الزحام الشديد الذي حدث أثناء حفل العام الماضي، إلا أن ذلك لم يضع حداً لزحف عشاق عمرو مما حول المنطقة إلى خلية نحل إلى جانب انتشار غير عادي لألبومات وصور عمرو بالإضافة إلى وجود عدد هائل من التي شيرتات تحمل بوستر ألبومه الجديد .
وقد نفذت التذاكر تماماً ووصل سعر التذكرة في السوق السوداء إلى 500 وأحياناً 750 للتذكرة العادية بينما سعرها الحقيقي 150 جنيهاً ،أما بالنسبة لتذكرة الـ VIP فوصل سعرها إلى 1500 جنيه رغم أن منظمي الحفل قاموا بزيادة المساحة المخصصة لاستقبال أكبر عدد من الجمهور منعاً للزحام، وسوف يتم فتح الأبواب الساعة الخامسة مساء ووضع الـ"DJ" فى الساعة التاسعة، ثم يصعد دياب إلى المسرح فى العاشرة ونصف مساء.
وقد قامت الشركة المنظمة بتوجيه الدعوة لبعض الصحفيين لحضور الحفل منعاً لحدوث أي مشاكل للصحفيين كما حدث العام الماضي كما قامت الشركة بتوجيه تحذيرات شديدة لأي شخص يقوم بتزوير تذاكر الحفل من خلال تشديد الرقابة وفحصها بعناية بالغة.
من ناحية أخرى، تم ترشيح عمرو دياب لجائزة "أفريقيا ميوزيك آوورد" والتي تقام للعام الثاني في انجلترا حيث تم اختيار دياب ليكون المرشح عن دول شمال إفريقيا وهو المطرب العربي الوحيد المرشح لهذه الجائزة، و التي في حال فوزه بها سيحصل على لقب "مطرب إفريقيا الأول" ، ويتم تحديد الفائز من خلال التصويت عبر الموقع الخاص بالجائزة وكذلك من خلال الرسائل النصية القصيرة عبر التليفون المحمول.
من تعليقات القراء

نصف كلمة
750 جنية تذكرة عمرو دياب ....ام كلثوم كانت تذكرتها 10 جنية ...وقتها كانت الناس اللى بتشترى تذكرة عمرو ب 750 ...بتسال ربنا فى حق النشوء

**********************
فعلا تعليقك صحيح وكلامك كله صحيح ... الناس المحترمه الي معاهم فلوس والي عايزين يصيفوا ميروحوش مارينا ... يروحوا يزوروا كعبه مكه المكرمه ويتقربوا إلى الله وخصوصا إن رمضان قريب بس عمرودياب لااااااا هو عايز محبيه ييجوا يرقصوا ويمارسوا التفاهه بكل أشكالها وبفلوس فإذا بليتم فاستتروا يعني أشتروا الشريط واسمعوه في بيوتكم مش لازم تروحوا عشان ... ولا بلاش وحسبي الله ونعم الوكيل
********************
أتعرفون ما هو سر هذا التهافت الشديد على عمرو دياب ؟
ذكاء الشركه المنتجه لأسطواناته والمنظمه لحفلاته .. فلا تظهر له اسطوانه ألا مره واحده فى السنه .. ولا يغنى فى حفلات الا مره أو أثنتين فى السنه ..
هكذا يظل الناس فى شوق الى ما سيقدمه بغض النظر عن جودته
******************
هوه حاجه من اتنين يتفقوا لنفسكم وتشتغلوا وكل واحد يشوف هو قوى فى ايه ويقدر يجيب بيه فلوس حلال ياجماعه مافى مدرسين دخلهم اكتر من خمسين الف فى الشهر وفى محامين دخلهم عالى وفى مهندسين ودكاتره دخلهم عالى وفى برده ناس دخلها واطى احسن شىء فكر فى العمل واكسب اموال وسيبك من شتم عمرو دياب وابوتريكه والناس اللى معاها فلوس لان كده حسد وغيره اشتغل وانته حتكسب مافى ناس كتيره معاه مليارات جابيتها بالحلال وفى ناس بالحرام لكن لو قعدت تشتم انته اكيد الخسران مش حد تانى المشكله مش فى عمرو المشكله فيك انته وربنا معانا جميعا

No comments: